Szynowy wyciąg spalin z elektromagnetycznym mocowaniem ssawki
Szybkie w obsłudze i ergonomiczne w użyciu rozwiązanie do straży pożarnych
Automatyczne wypięcie ssawki zawsze kiedy tego najbardziej potrzebujesz
Każda sekunda podczas wyjazdu do zdarzenia ma znaczenie, dlatego stworzyliśmy system automatycznego wypięcia ssawki, abyś Ty nie musiał pamiętać o odłączeniu wyciągu spalin od pojazdu. Jak działa system? To proste.
Wlot ssawki zakłada się na końcówkę rury wydechowej. Jej zamocowanie odbywa się poprzez przyłożenie działającego elektromagnesu do odpowiednio zamocowanej zwory na karoserii pojazdu. Podczas wyjazdu z garażu pojazd ciągnie podpiętą ssawkę wraz z ruchomym układem wyciągowym do momentu, kiedy nastąpi jej automatyczne wypięcie.
Automatyczne wypięcie następuje w miejscu określonym przez Ciebie. Odbywa się ono poprzez rozłączenie zasilania elektrycznego elektromagnesu przez wyłącznik krańcowy. System mocowania elektromagnetycznego wymaga stałego zasilania elektrycznego.
Sebastian Kowalczyk
+48 533 394 900
straz@norfi.pl
Wyciągi spalin przeznaczone do pojazdów strażackich z dolnym układem wydechowym
Odciągi spalin przeznaczone do pojazdów strażackich z górnym układem wydechowym
Sposoby włączania wentylatora w odciągach spalin do straży pożarnej
Automatyczny układ włączania wentylatora wykorzystuje zewnętrzny sygnał sterujący, inicjujący start wentylatora. Sygnałem tym może być: dzwonek alarmowy, światło alarmowe, sygnał otwarcia bramy wyjazdowej, etc. Wyłączenie wentylatora może być skorelowane z zanikaniem sygnału sterującego lub sterowane wyłącznikiem czasowym. Aby umożliwić uruchomienie wentylatora w dowolnym momencie, montowany jest dodatkowy wyłącznik manualny, współpracujący ze skrzynką włączającą. Jest to najczęściej stosowane rozwiązanie.
Radiowy układ załączania wentylatora inicjuje start wentylatora równocześnie z chwilą uruchomienia samochodu. W samochodzie montowany jest nadajnik radiowy, który przekazuje sygnał do skrzynki sterującej. System jest tak „zestrojony”, aby określony pojazd uruchamiał konkretny wentylator. Należy pamiętać, że zamiana miejsc garażowania lub wymiana samochodu wiąże się z koniecznością przeniesienia nadajnika lub ponownego jego zaprogramowania.
Najprostszy układ włączania wentylatora to manualny włącznik, który umieszczany jest w pobliżu drogi komunikacyjnej czy ześlizgu. Układ manualny może być wyposażony w wyłącznik czasowy, który wyłączy wentylator po wcześniej ustalonym czasie pracy. Manualny układ włączania może być też zamontowany na stanowisku kierowania, dzięki czemu pracownik dyżurny może decydować samodzielnie o załączaniu i wyłączaniu wentylatora.