Podpodłogowe wyciągi spalin

A gdyby zamiast wiszących systemów wyciągu spalin całą instalację ukryć w podłodze?

Właśnie ta myśl towarzyszyła inżynierom NORFI podczas projektowania podpodłogowego wyciągu spalin

Odprowadzanie spalin samochodowych tradycyjnymi urządzeniami zakłada, że elementy odciągu spalin są widoczne dla pracowników, jak i klientów warsztatu. W dodatku wiszące odciągi spalin zajmują miejsce, być może potrzebne na innego rodzaju wyposażenie serwisu. Tak być nie musi, jest inny, dyskretniejszy sposób na zamontowanie instalacji odciągowej spaliny samochodowe. W NORFI proponujemy dwa rozwiązania techniczne stosowane w ASO oraz niezależnych warsztatach samochodowych.

Dział Handlowy
+48 32 263 33 88
info@norfi.pl

System z wężem przyłączanym do gniazda w podłodze​

Instalacja z wężem przyłączanym jest najbardziej wszechstronną wersją podpodłogowego wyciągu spalin. Ilość węży i ssawek jest znacznie mniejsza od ilości gniazd przyłączeniowych, co znacząco redukuje koszty inwestycji. Wąż ze ssawką przyłączany jest tylko do tego gniazda, które aktualnie będzie wykorzystywane. Jeden wąż może zatem być wykorzystywany do obsługi kilku stanowisk – oczywiście nie jednocześnie. Dzięki temu, że wąż nie jest wsuwany do instalacji rurowej w podłodze, nie ma ograniczeń co do średnicy zastosowanego węża ani przy doborze ssawki wyciągowej.

System z wężem chowanym w posadzce​

System z wężem chowanym w posadzce pozwala na jednoczesne wykorzystanie wszystkich gniazd. Wąż schowany w instalacji jest zawsze pod ręką i nie musi być przenoszony z miejsca na miejsce. Wadą systemu jest ograniczenie średnicy węża i rozmiaru ssawki wyciągowej. Muszą one być mniejsze od średnicy rurociągu w którym muszą się schować.

Schemat systemu podpodłogowego
w warsztacie samochodowym

1. Gniazdo systemu podpodłogowego (opcjonalnie z płytą mocującą)
2. Instalacja rurowa (zalecany spadek min. 1%)
3. Pokrywa włazu inspekcyjnego
4. Komora osadnika skroplin
5. Odprowadzenie skroplin (opcjonalnie)
6. Instalacja rurowa
7. Wentylator odciągowy
8. Przejście przez dach
9. Wyrzutnia dachowa

Podpodłogowy wyciąg spalin w fabrykach samochodów

Dla stanowisk testowych w fabrykach pojazdów rekomendujemy systemy podpodłogowe wyposażone w ramię lub układ klap wyciągowych

Przesuwne ramię wyciągowe z instalacją podpodłogową, wyposażone w czujniki wykrywające ruch pojazdu na stanowisku.

Podpodłogowy, przejezdny system klap wyciągowych wraz z czujnikami wykrywającymi położenie pojazdu na stanowisku.